Výlet na Rožnovsko - 27.7.2013

V sobotu 27. července 2013 jsem vyrazil na svůj vůbec první organizovaný výlet na skútru Kymco Agility City 125. Že jízda na skútru nemusí vždy nutně znamenat jen pohodu, se dočtete v tomto článku.

Již nějakou dobu jsem na Skutrforu.cz sledoval, jak si kolegové skútraři domlouvají různé srazy, výlety nebo vyjížďky. Docela mě to i lákalo, poněvadž nikdy jsem na takové organizované akci nebyl, tak jsem si říkal, proč to nezkusit. Časově mi vyhovoval termín sobota 27. 7. 2013, dle předpovědí měl být horký víkend bez srážek, co více si přát na nějaký zajímavý výlet. Docela mě zaujal výlet po krásách Rožnovských a okolí, který kluci organizovali zrovna na tento termín, se srazem ve Frýdku Místku.

V Lipníku n. B. jsem měl sraz s jedním kolegou, s kterým pak vyrážíme na cestu. První zastávka je v Hranicích, kde oba tankujeme a poté vyrážíme směr Rožnov p. R.

No a na této trase nás potkala první menší zálivka. Mezi Hranicemi a Hustopečemi nás chytl déšť. Nebylo to nic extrémního, dalo se to. Stále jsem doufal, že to je jen letní přeháňka, že se to počasí spraví. No později se ukázalo, že ne, spíš bylo ještě hůř...

V Rožnově jsme se setkali s dalším kolegou, s kterým pak dál pokračujeme všelijakými cestičkami do Frýdku Místku, kde byl hlavní sraz účastníků výletu. Na cestě mezi Rožnovem a Frýdkem nás zastihla další sprška, tentokrát již trochu vydatnější a já začínám pomalu mít neblahé tušení, že ten dnešní výlet se moc nepovede.

Zde se sjelo celkem 8 skútrů, jestli jsem to dobře počítal. Po rozpravě, kdy padaly nejrůznější návrhy na trasu výletu, kdy už se chvílemi zdálo, že se výlet zvrtne na bezcílné ježdění, došlo ke shodě, že se pojede vždy do nějakého bodu a tam podle okolností se rozhodne, kam dál. Jako první bod jsme měli Bumbálku.

Cesta byla poměrně dobrá, jeli jsme zhruba 70-80km/h, nezdálo se mi, že bychom byli nějakou brzdou provozu. Spíše jsme ještě my dojížděli ještě pomalejší vozidla. Po pravdě ani pořádně jsem nevnímal, kudy vlastně jedeme, tak jsem byl zaujatý jízdou :D.

Po ujetí asi 35 km odbočujeme směrem na hotel Sůkenická. Byla tam poměrně ostrá zatáčka, taková vracečka a ještě do kopce, tak jeden stroj tam i trochu zapadl, ale nic vážného. Vyjeli jsme nahoru k hotelu Sůkenická, zde na place zaparkovali.

Kdo chtěl, se mohl občerstvit, nebo v případě potřeby se převléknout. Sluníčko začalo poměrně dost hřát, tak jsem i já začal odkládat svršky. No a mohli jsme vyrazit na výšlap na nedalekou rozhlednu Sůkenická – Čarták, vzdálenou asi 250 metrů.

Došli jsme k rozhledně, většina z nás se rozhodla pro výšlap až nahoru po 131 schodech. Zde se naskytl krásný výhled na Beskydy, no a zpět dolů po schodech, což šlo podstatně lépe :D.

Nasedáme na stroje a odjíždíme směr Velké Karlovice. Už nahoře na rozhledně bylo vidět, jak se pomalu stahují mraky, spadlo i pár kapek, nicméně po odbočení na Velké Karlovice se spustil hustý déšť. Naštěstí hned za křižovatkou byla zastávka, takže zde jsme zastavili a čekali, až přestane pršet.

Mě už v té chvíli bylo jasné, že dál nechci pokračovat, poněvadž začal jsem být poměrně dost promočený po tolika sprchách. Taky nejsem příznivcem výletů, pokud prší. No a měl jsem také strach o kameru, aby mi nezmokla, to by byl průšvih. Takže jsem klukům sdělil, že to vzdávám a vracím se domů.

Tak jakmile déšť trochu ustal, rozloučíme se, popřejeme si šťastnou cestu a každý vyrážíme jiným směrem. Kluci jeli dál směrem na Velké Karlovice, já to vzal zpět na Horní Bečvu, Rožnov pod Radhoštěm, Valašské Meziříčí, Hranice a Lipník.

Sotva jsem vyjel, tak hned kousek za křižovatkou se spustil takový slejvák, že to už jsem měl toho fakt plné kecky. Naštěstí jsem zahlédl u cesty zakrytou autobusovou zastávku, nevím, jestli byla funkční, protože byly zde uskladněny odpadky, tak jsem to i se skútrem zapíchnul mezi páchnoucí odpadky, ale alespoň na mě nepršelo a ten nejhorší slejvák jsem tu přečkal.

Zhruba po 15-ti minutách, kdy déšť polevil, tak jsem vyrazil na cestu domů. Ještě mě chytlo trochu pršení, nicméně už jsem to nějak projel. Jak jsem přijel na Horní Bečvu, tak déšť ustal a jako bych vjížděl do jiného světa. Bylo zde sice po dešti mokro, ale již zde svítilo slunce.

Na Prostřední Bečvě jsem na chvilku zastavil a trochu se pokochal ze sluníčka, které začalo čím dál více pálit. V podstatě jsme se zrovna trefili při projíždění Bumbálky do největšího mraku, tak díky tomu jsme zmokli. Jinak tady v údolí panovaly vedra dle předpovědi. A čím více jsem se blížil domů, tím větší peklo bylo.

Výlet na Rožnovsko považuji za povedený, jen mě mrzí, že jsem ho neabsolvoval celý. Prostě to počasí mě nějak zaskočilo, osobně nemám rád výlety, když mi lije na hlavu.

Jediný problém, který jsem na tomto výletě zaznamenal, vznikl v souvislosti s deštěm. Jak jsem tak opakovaně zmokl, tak vše v pohodě doma oschlo, skútr to také přežil bez sebemenší újmy, akorát to odneslo plexi na přílbě. Mám na něm nalepenou folii proti mlžení, no bohužel jak tak lilo, tak se mi tam dostala voda, tudíž ta folie už moc neplní funkci, pro kterou jsem ji tam lepil. Asi nebyla moc kvalitní či co, nevím v čem je problém, proč není odolná vůči vlhku.

Takže tento můj první výlet na skútr nedopadl zrovna dle mých představ, nicméně tyto nepříjemnosti mě neodradily od cestování na skútru, spíše naopak, ale o tom se dočtete v dalších článcích.

Fotogalerie z výletu na Rajčeti.