KYMCO demo tour 2016 dorazilo také na Olomoucko

Od čtvrtka 30.6.2016 do neděle 3.7.2016 máte možnost si vyzkoušet některý ze skútrů Kymco v rámci víkendových předváděcích jízd. KYMCO demo tour 2016 dorazilo také na Olomoucko do firmy Skútry – levně, Velký Týnec.

V pátek 1. července 2016 jsme využili krásného počasí a udělali jsme si menší výlet do Velkého Týnce k Bláhům. Byli jsme zvědaví na nový Kymco Downtown 125 a když je ta možnost testovací jízdy, tak proč to nevyužít. Tak jsme nový Down vyzkoušeli a tady jsou naše postřehy.

Nejdříve jsme Downtown vyzkoušeli jen se samotným řidičem. První dojem ohromující. Velké, pohodlné sedadlo, dostatek místa na nohy, cítíte se jak na opravdovém maxíku. Po přidání plynu skútr poměrně dobře zrychluje, nicméně je třeba počítat s poněkud vláčnějším rozjezdem, přece jen Down váží poměrně dost a takovou váhu když má rozpohybovat motor 125 ccm, tak chvíli to trvá. Nicméně není to žádná hrůza. Po rozjetí už si jen užíváte jízdu.

Pak jsme si dali trochu delší testovací jízdu ve dvou. Tak tady již bylo poznat, že motor 125ccm má co dělat, ale i tak pokud to porovnáme s naším předchozím skútrem Piaggio Beverly 125ie, tak nový Downtown 125 se nám jevil jako malinko živější, lépe šel za plynem. I ve dvou lze dosáhnout maximálky 110 km/h (dle tachometru), rozjezdy jsou poněkud pomalejší, takže při plném obsazení se stavět s Downem 125 na semaforech první do řady a čekat že všem ujedete po rozjezdu by se mohlo stát osudovým omylem. Ten rozjezd opravdu chvíli trvá, nicméně poté již skútr krásně jede a poměrně i při plném obsazení si udržuje rychlost. Samozřejmě kopce nebo protivítr je problém, tam rychlost jde dolů.

Jak jsme již zmínili, nový Downtown 125 nabízí hodně pohodlné svezení, výborný podvozek, vynikající manévrovatelnost a ovládání, i při plném obsazení se krásně řídí. Musíme pochválit brzdy, ty jsou fakt hodně dobré, i při malém zmáčknutí je okamžitě cítit silný brzdný účinek. Tak dobře nám nebrzdí ani naše Piaggio MP3 500 LT...

Ale abychom jen nechválili. Negativně hodnotíme ochranné plexi. To je ještě o něco menší než na předchozím modelu Downu, jeho účinnost je prakticky minimální. Jen za tu dobu našeho testování měl řidič helmu zalepenou od létajícího hmyzu... Také poměrně velký hluk od větru. Prostě chce to na trochu rozumné cestování pořídit větší plexi.

Dále nám hodně vadily vibrace od motoru, které se přenášely do rámu skútru a v podstatě do celého stroje. Této nepříjemné skutečnosti si všimnul jako první batůžek – spolujezdec vibrace vnímá nejvíce. Dalo by se to přirovnat k elektro léčbě co dávají například na rehabilitaci. Spolujezdci to brnění jde hodně intenzivně do nohou a pokud se drží za madla, tak i do rukou. Řidič si vibrací všimne až po chvíli, tam je brnění znatelné přes sedačku. Jako na pár km se to dá, ovšem jeďte takto na celodenní výlet, to by byl člověk z toho pořádně rozvibrovaný … Takže tady má výrobce ještě hodně co napravovat. Těžko říct, jestli se tato vada projevovala jen u testovacího modelu a nebo to dělají všechny kusy.

Takže shrnuto, nový Downtown 125 je skvělý přírůstek do velké rodiny skútrů. Nabízí pohodlné svezení až na zmíněné výhrady, nicméně na Yamahu X-MAX 125 určitě nemá, X-MAX považujeme asi za nejlepší ve třídě mini maxíků. Ale i tak nový Down má určitě co nabídnout.